spring til indhold
Overhead shot af en dråbe vand

Vandforsyning og -efterspørgsel: Gode fremskridt

Beskyttelse af vandressourcer betyder, at vi bevarer og beskytter vandressourcer og yder støtte til organisationer, der gør en forskel.

Ægte beskyttelse handler om at passe godt på noget, som man ikke ejer. Så for os handler beskyttelse af vandressourcer om at involvere sig i fælles handlinger for at bevare og beskytte vandressourcerne.

Det gør vi på en række forskellige måder: Vi sparer på vandet i vores aktiviteter (efter at vi har udarbejdet Unilever-planen for bæredygtig levevis, har vi reduceret den mængde vand, vi bruger, med 49 % pr. produceret ton), vi skrider til fælles handling for at beskytte lokale vandressourcer og implementerer vandbeskyttelsesprogrammer i 100 af vores områder, hvor vandforsyningen er mest presset, og vi udvikler produkter, der hjælper forbrugerne med at bruge mindre vand, samtidig med at vi opnår det samme fantastiske resultat.

Side om side af hænderne med vand og en dæmning
USIKKER VANDFORSYNING PÅVIRKER 40 % AF VERDENS BEFOLKNING.

Én ud af tre personer har ikke adgang til sikkert vand

Usikker vandforsyning påvirker 40 % af verdens befolkning. Dette ser ud til at stige gradvist, hvilket vil påvirke flere og flere af vores kunder rundt om i verden.

Sammen med vores moderselskab Unilever er vi indtrådt i 2030 Water Resources Group (WRG), som arbejder på at lukke hullet mellem udbud og efterspørgsel. Vi har også indgået et samarbejde med The Alliance For Water Stewardship (AWS), som arbejder i lande med presset vandforsyning – ofte på steder, hvor vores produkter bruges.

Lille barn griner, mens han leger med en rindende vandhane

Hvad gør vi så, når vores produkter har brug for vand?

Ud over at sikre, at alle vores produkter er 100 % biologisk nedbrydelige, har vi som en del af et initiativ fra vores moderselskab Unilever som mål at etablere programmer til beskyttelse af vandressourcer på omkring 100 af vores produktionssteder inden 2030.

Nærbillede af rindende vand

Vi tilpasser hele tiden vores produkter, så de passer til denne forandring

Vi har designet mange af vores produkter til korte, miljøvenlige vaske for at anspore vores forbrugere til at bruge mindre vand og samtidig opnå den samme fantastiske rene vask på kortere tid. Surf Excel Quick, der er lanceret i Indien, fjerner f.eks. pletter i en hurtigvask – hvilket sparer både vand og tid med den samme fantastiske rene vask. Vi tror på, at det er disse strukturelle forandringer i vores produktion og de små forandringer, som vores forbrugere kan gennemføre, der vil gøre den største forskel.

Og det er kun starten.

Vi udvikler PRODUKTER, DER HJÆLPER FORBRUGERNE MED AT BRUGE MINDRE VAND, SAMTIDIG MED AT VI OPNÅR DET SAMME FANTASTISKE RESULTAT.